Wednesday, November 19, 2008

Lawbreaker

Sedan jag kom hit har jag brutit mot lagen några gånger. Jag kör för fort alltid, kör mot rött när jag är sist i "kön" om att få komma förbi ett grönt ljus och lite annat hemligt. Igår fick jag mitt första straff! Jag och Raisa stack till mallet och skulle fika. Det verkade som att ingen betalade parkergin pga att det var på kvällen, så det gjorde inte vi heller!


Först idag såg jag den neonorangea lappen som satt fast vid vindrutetorken. Hjärtat började slå, jag blev varm i kroppen trots minusgrader, jag drog sakta upp lappen från vindrutetorkaren, öppnade kuvertet och där stod mitt hemska straff. Jag är tvungen att betala...................... 5 dollar!

Höhöhö, inte så dramatiskt precis. Men gud sicken lättnad. Hemma hade jag ofta mardrömmar om parkeringsböter pga de två jag fick hemma. Jag menar 300-800 spänn är så man blir gråtfärdig, men 5 dollar? :D De är faktiskt rätt slappa här när det kommer till vad bilar får och inte får. Det gör inget om man speedar förbi en polisbil faktiskt.

2 comments:

Anonymous said...

soft ju!

"och lite annat hemligt" hahah

Victoria said...

Hej. Fick också böter i tisdags fast då var det 500:- i stället. Surt! Hade glömt att det var sopdag och låg hemma och var sjuk...:(

KRam