Saturday, November 29, 2008

...inte Pacha.

Ja, det blev då inte Pacha. Hade fortfarande feberkänslor då jag såfall hade varit tvungen att åka in, så jag sket i det. Tyvärr. Hade gärna åkt in men som sagt, vet då följerna: hade inte haft så kul som jag velat, fått på mig mer av viruset imorgon och inte kunnat njuta av resten av helgen. Istället tog jag det lugnt och stack på bio med Greenwich-Malin och en ny svensk tjej i Stamford vid namn Linda. Vi såg Four Christmases. Den var faktisk riktigt kul!


Hahahaha!

Är det inte skumt att familjen som Linda kommit till, deras gamla au pair har precis rematchat med Emilias Chicago-familj? Hahha, världen är verkligen liten.

Emilia är just nu i San Fransisco och verkar trivas av det lilla jag hunnit få höra, skoj för henne! Hon hade 4 kids i Chicago med en hemmamamma som inte hjälpte henne för 5 öre. Lilla Emilia fick alltså ta hand om ungarna mellan åldrar 4 till 9 tror jag från väckning till läggdags heeelt själv! Hur kan en mamma vara så känslokall att hon prioriterar manikyr framför en egna barn? Det var alltså det hon gjorde om dagarna. Eller satt och kollade tv när Emilia skulle få alla ungar att somna. Schysst?

Amerikanska kvinnor säger jag bara...

Har ledigt från 18 - 28 dec och vet inte vad jag ska hitta på. Från och med julafton är både Raisa och Sanna lediga och då ska vi äta julbord ett gäng svenskar i NY och ha julklappsspelet hemma hos Sanna i Brooklyn med julmys. Men innan det, mellan 18e och 23e. Vad ska jag göra då? Emilia skrev att hon ville få mig på besök och jag gillar impulsgrejer som sånt där. Började kolla flyg dit då. 325 dollar var det billigaste. Vad säger ni, är det värt att åka dit för den summan i 5 dar?

Imorgon är jag förhoppningsvis kärnfrisk. Men vilket fall ska jag ändå in till "the city". Från älskade Grand Central (ska typ dedikera ett inlägg till GC inom snar framtid) tar jag nog suben direkt till West Village och Marc by Marc Jacobs Store där de säljer de där t-shirtarna, armbanden, tygpåsarna, nyckelringar - billiga grejer. Känner att det är dags att spana in den butiken och framförallt den stadsdelen som ska vara den hippaste i stan.


När vi gick ut från bion i princip hoppade det ut en fet råtta med en fet bo-dunka-dunk ut ur en soptunna. Jag tycker inte råttor är äckliga, men gud så rädda vi blev. Den var säkert 15 cm lång utan svans inräknat.

Det var allt för mig för denna gången.

4 comments:

Anonymous said...

det är verkligen det sjuuuukaste att hon kommit till min chicago-familj. SICK! vet du hur hon är? hur är den nya svenska aupairen? jag ringer dig!!!! hahah puss!

Anonymous said...

åhhh dom tröjorna är så fräcka !

Anonymous said...

klart du ska på äventyr!?

Anonymous said...

Visst skall du åka till San Francisco. Hilsn Svante