Friday, October 17, 2008

Ok, några sista saker bara...

Kom precis hem från Raisa och sitter och äter ett "german bread" som typ var det enda mörka brödet att köpa i mataffären. Då kan jag också säga att det säkert fanns 80 olika bröd att välja på! Sen lyckades jag hitta "Bregott", alltså smör till mackan! Inga konstigheter hemma ju, men här visste typ mamman inte ens vad jag menade, så vi fick stå och leta och leta tills vi hittade "spreadable butter", oh woow! Det går att bre!
---
På vägen till Raisa hörde jag något i buskarna och 7 meter från mig står ett stort rådjur och tittar på mig. Vi står och bara tittar på varandra i säkert en halv minut, sen fumlar jag efter kameran, men såklart ligger batteriet och laddar i huset. Vi tittar på varandra lite till sen springer den iväg när en kanin kom! Detta är tredje rådjuret på 8 dagar, mysigt! :)
---
En sak till, ni som inte redan gjort det, snälla lyssna på Veronica Maggios album Och vinnaren är! Typ 80% av alla låtar är bra, och i alla fall jag kan inte lyssna på hennes musik utan att bara må sådär harmoniskt bra! (Kanske det också har att göra med att jag uppskattar allt svenskt här, men ändå!) ;D
---
Några bilder för Sanna och Emilia att skratta åt från orienteringen:

Kolla in Sporty Spice! haha haha! (lång historia)
De skorna alltså...

Den här bilden finns i flera exemplar, haha!

Turkosa tanten!

Ni som kanske undrar hur den där Emilia och den där Sanna ser ut, här är de:

Så sjukt att vi bara känt varandra i 11 dagar.. Känns som 11 veckor!

Dags för mig att lämna er och denna bloggen för den här helgen! Måste kolla tågtider och packa lite övernattningssaker nu!

Mamma och pappa, oroa er inte över mig! En tyngd har lyfts från hela mig! Mår mycket bättre nu, om ni inte tror mig så kan jag säga att jag sjöng i duschen ;)

Tänker på er ändå!

LOVE YOU!

0 comments: