Tuesday, October 28, 2008

Känslosamt

Hej alla glada!

Idag fick jag mitt paket hemifrån, YAY! :D Så glad jag blev. Detta fick jag:

Svensk damtidning, Cosmo, Glamour, två marabou, två brago, en New York-guide, ett brev från mormor och en tavla av mig och Minus som Victoria gjort! Sååå glad jag blev! Titta här så fin den är:

Jag och min älskade Minus :(

Tack mamma, pappa, Victoria och mormor! Det kommer snart en liten hälsning till er med och farfar!

Min eftermiddag och kväll har varit lite sådär. Mellan 15:30 och 17:30, alltså 2 timmar lekte jag med pojkarna. Vi målade halloween-påsar som deras mamma bett mig göra med dem, de kladdade överallt, jag hade deras tvätt att fixa och trixa med (= 3 dagar av använda kläder är som ett berg!), jag fick torka upp på golvet, toan, byta kläder som blivit kladdiga, lägga tvätt i byrån vilket tar tid, tömma diskmaskinen bara för att vara snäll, byta blöja, bla bla bla. Så kommer mamman hem. Det första hon säger är att det är för kallt för den lille att gå utan strumpor. Men okej, förlåt mig då! Vi hade kul tillsammans vi tre när vi la ner kläder i byrån och jag hade ännu inte hunnit sätta på honom strumpor, men det var hon ju bara tvungen att påpeka.

Sen frågar hon vad jag håller på med, att disken inte var klar och att jag inte var klar med pojkarnas kläder. Men konstigt när vi höll på med kläderna och hon kom hem. Då blir det ju ett avbrott. Jag var ju på väg att gå upp igen efter att jag sagt hej till henne och berättat om dagen!

Inte nog med det. Hon kommer och frågar om jag kan jobba på lördag kväll när hon vet att Emilia kommer hit från Chicago på lördag. Åh ja de var bjudna på en "fancy" fest som kostar 800 dollar att gå på, och nu blev de bjudna idag så därför frågade hon. Jag bara "jag får faktiskt tänka på det för vi ser jättemycket fram emot att träffa Emilia och vi hade tänkt vara i New York på kvällen". Så jag gav henne inget svar. Alltså jag blir så ledsen faktiskt. Är det bara jag eller var det inte riktigt dumt av henne att fråga mig om det 4 dagar innan när jag berättat om Emilia 1,5 vecka innan??? Jag vill säga nej, men herregud vad ska jag göra? Det är egentligen deras problem att de inte har en extra babysitter. De gav mig tillåtelse till en ledig helg, då ska jag väl ha det?

Sen var det flera småsaker som bara är så onödiga att säga till mig. Typ att "ja vi ska börja äta 18:30 ist så hela familjen kan äta ihop, sen behöver du heller inte känna att du måste sitta ner med oss, och så har jag märkt att du lite kollar på klockan och vi vill inte att du ska känna dig bunden till att äta med oss". Jovisst snäll tanke, men liksom "du kollar på klockan" och så ger hon mig den där sura blicken typ att de verkligen stört sig på att jag kollar klockan när jag är på väg någonstans efteråt. Åh jag vet inte om det är jag, men så mycket som jag gjorde på bara 2,5 timme, det skulle i vanliga fall ta typ 4 timmar, sen när hon kommer hem får man pik efter pik efter pik. Så ja, det jag kände mig stolt och nöjd med tidigare idag, det är som bortblåst nu! Kul!

Sen efter att jag öppnat paketet blev det bara för känslosamt så jag blev rätt ledsen och är det nu med. Men men vad ska man göra?

Nu blev det mycket. Vill bara säga till er alla nära att nu när allt börjar rulla på så är det så svårt att hålla konstant kontakt. Jag ska försöka maila er så mycket jag bara kan, men när man är här inser man hur många det är som man verkligen vill hålla ständig kontakt med, men det är svårt när det handlar om 10, 15 personer! Men maila mig jättegärna så kommer jag iaf svara inom ett par dar! :D

Pappa, jag kanske ringer hem imorgon till hemtelefonen. När är du hemma?

Mamma, maila om hur du har det i Antibes! Ska du åka till Cannes eller Monaco eller nåt sånt hade du tänkt?

Victoria, tack så jättemycket för den fina tavlan, den var verkligen jättefin!

Anna, hoppas vi hörs snaart! Det är lite jobbigt med mail, vill helst bara snacka med dig på Skype. Fortsätt med att vara inne så fort du är på datorn så hoppas jag vi hittar varandra där!

Mormor, tack för den fina brevet! Kul att läsa vad som händer därhemma! Tack för den fina boken med! Vore kul om du fick se New York också ju! Kanske du ska ta chansen nu? :)

Plus alla andra: saknar er jättemycket! Fick en släng av hemlängtan nu :(

Aja men det var det, mycket text, men behövde skriva av mig. Kommentera gärna vad ni tycker om det mamman sa till mig om lördag och så. Behöver lite stöd!

PUSS på er!

4 comments:

mamma said...

Johanna..det finns alla typer av kvinnor och hon är väl en sådan som tyvärr många kan vara..Snäll för det mesta men hugger ibland för minsta lilla,när det går henne emot..Hon hade säkert en dålig dag på jobbet och sen fick du allting..
Försök att strunta i hennes dåliga sidor. Du hade iaf gjort ditt bästa och barnen hade kul. Hon kommer nog att känna sig ångerfull de närmsta dagarna. Kram från mamma som idag hade tänkt att åka till Cannes..och som faktiskt har haft tur i oturen idag och fått en flygbiljett hem (Hade nämligen bokat med Sterling och flygbolaget har gått i konkurs) Åker nu med SAS hem på lördag..

Anonymous said...

ja men jag kan inte bara strunta i hennes dåliga sidor, de får ju mig att inte trivas.. :(

Victoria said...

Hej

Jag tycker att du ska passa barnen på lördagen. Då blir det ju att hon bli "skyldig dig " en kväll. Ni har ju massor av andra helger att hitta på grejer på... Men det är upp till dig!

Kul att du gillade tavlan. Jag tyckte att den blev rätt cool faktiskt.

Kan vi inte skypa nån kväll? Du är ju aldrig inne!:(

kram

Anonymous said...

Åh va jobbigt. Jag tycker inte du borde passa barnen när Emilia kommer, du har ju redan bestämt det och sagt det till dom. Då är det det som ska gå först. Kan dom inte hitta nån annan? En morförälder eller nåt??
Lycka till. Kram