Wednesday, May 20, 2009

Lustiga Stamford

Var precis på lekplatsen med ungarna och kompisar till dem. Vi gick upp på "rampen" mot the tree house, jag och Liav, när han plötsligt får syn på en sköldpadda i bäcken.

"Look a turtle!"
"Oh yeah. But it's not real..... Or wait!!"

Jag går närmre och närmre och...

"Oh no it's REAL! It's moving its head!"

Heelt stört. En normalstor, orange sköldpadda, på östkusten i USA. Helt klart någon som tröttnat på den och släppt ut den, tänker jag. Jag ropar på ena mamman och frågar vem ska vi ringa. Till Stamford Nature Center. Så jag ringer Raisa som kollar upp numret och mamman ringer dem.

De ställer lite frågor om hur den ser ut och det slutar med att det visar sig att det är en "local" sköldpadde-art. Den lever alltså naturligt i det fria men det är inte många som har sett dem.

ÖÖH?

Sen tidigare idag googlade jag skönhetssalonger i Stamford för jag vill färga bryn och fransar innan jag åker hem. Såg att det fanns något som hette "Swedish Health Spa". På google kan folk recensera olika serviceställen de varit på och det fanns en kvinna som skrivit om detta spa att det inte var ett riktigt spa utan man kom dit för "massage" men att de erbjöd mer än så. De ville inte säga pris på telefon t.ex. för det förhandlas när man kommer dit efter vad man vill få utfört så att säga. Hmm... Ja vi är ju så slampiga i Sverige!

0 comments: