Friday, May 1, 2009

Hej

Nu är ni lediga idag era lyxlirare. Inte jag inte! För här har man inte valborg...

Åh nu börjar man vilja åka hem igen alltså. Häromdagen när det var en 24 grader på kvällen åkte jag och Raisa och köpa fika på Stop n Shop och åkte iväg till en park vi sett som verkar mysig. Vid den tiden hade det redan börjat skymma och när vi kör fram till parken ser vi hur mörkt och dött det ser ut.

Det visar sig att alla parker stänger 1 timme efter skymning. I och med detta finns inte ens en enda lykta på något public place. För händer det någon något där på kvällen, är det kommunens ansvar och då blir de såfall stämda.

Raisa och jag körde och körde runt för att hitta något picnic-vänligt ställe, men ICKE! Det slutade med att vi fick stanna vid ett såkallat shopping center längs vägen där de hade en ice cream shop och "sno" två av deras stolar som stod utanför.

Det fick mig att tänka... Är det SÅHÄR mina sommarkvällar ska se ut? Nejnej det är inte sommar för mig.

Sommar för mig är att välja mellan 20 olika mysiga uteserveringar, cykla, ta bussen, stranden, trottoarer att gå på (finns ju inte här), picnics och mysiga middagar i trädgården. Men det är något som jag inte kommer kunna göra i Stamford. Alltså verkligen inte.

Ikväll jobbar jag. Yippie!? Palla jobba, men lite skönt att jag tvingas vara hemma ikväll så jag inte behöver stressa in till city. Men jag drar dit imorgon iaf!

Ha en toppenhelg. PUSS!

0 comments: