Wednesday, May 6, 2009

CANT WAIT!

Detta längtar jag efter massa:

  • Mina snuttefisar Minus och Mimmi (har inte fått gosa med en endaste hund på 7 månader!)
  • Nicole och Anna (varför har vi ingen bild på oss Anna?)
  • Mamma, pappa och Victoria
  • Svensk mat (ja, till och med råvaror som tomater och kyckling har märkvärt sämre kvalitet än svenska)
  • Manuell bil (har bara kört en manuell BMW i 10 min på 7 månader, somnar snart vid ratten)
  • Min underbaaara säng (ingen säng slår min)
  • Svensk dusch (ja här kan man inte riktigt komma åt om ni förstår vad jag menar haha)
  • Normala sänglakan (här har man inte påslakan utan lakan som skyddar ett täckte som inte går att tvätta. Detta lakan är som en boll varje morgon så man nuddar ändå täcket. Både jag och Sanna har t-shirt-material till sängkläder, strävt med andra ord)
  • Svenska sommaren
  • Ett annat jobb (bläää på ungar och värdföräldrar)
  • Att få röra sig i ett hem hur man vill och att det jobbigaste är att tömma diskmaskinen vilket vid det här laget är lätt som en plätt!!


3 comments:

Victoria said...

Du glömde mig på listan.....:( snyft!

mamma said...

Vi längtar efter dig också p.o.k
mams, paps

Marie A said...

Johanna!
Visst är det ändå skönt att få längta? Länga lite, om så bara pyttelite.! Det är viktigt att längta för då uppskattar vi vissa saker/människor som vi aldrig hade tänkt på annars.

Vi längtar också efter svensk mat. Fast att IKEA har lite svenskt utbud, går det inte upp mot att få handla svenska fina råvaror hemma på plats.

Ha nu en skön vår i New York och stå ut med "ungar och värdfamilj" ett tag till. Tiden går snabbt, snart är du hemma på Rönnvägen igen. Tillbaka i vardagen i Hbg. Du kommer att minnas ditt USA äventyr med ett stort smile på läpparna, det kan jag lova dig.

Kram från Alqvistarna i Barcelona