Saturday, April 4, 2009

WKND

Fredag var det igår och ni som kan mitt schema vid det här laget vet ju vad det innebär. Jo att jag åker in till New York och vidare till Sannispannis i Brooklyn. Så det gjorde jag ju då, så som varje fredag.


Vi ville ut, men visste inte vart. Vi gjorde oss iordning för en utekväll som kanske inte skulle bli av. Färdigfixade var vi ju sååå heta så vi var ju bara tvungna att gå ut. Först 00:30 visste vi. Det blev Citrine och off we went! När vi vänta på besked tog vi lite cowboybilder först...


Klänningen är mitt senaste inköp och från American Apparel. 34 dollar är dyrt för mig men gud vad bra köp! Skönaste och snyggaste modellen, less is more right!?

Vi skulle till 59 W 21st Street, men visste inte mellan vilka ave's det låg, och sa det så tydligt till chaffisen. Efter en lång tunnelfärd och vi ser skyltar med E 61st Street inser vi att han inte lyssnat på oss så noga. Hans fel dock och tacka gud att vi ringt efter Family Cab som är ett Brooklyn-baserat bolag, för de har ingen taxameter.

Så vi fick oss en fin tour i Upper East Side och förbi Central Park, Grand Army Plaza och genom 5th ave. Ett tag sen man var i de trakterna, men det blir garanterat ett en genomkörning där i mitt späckade schema under mamma och pappas besök!

Väl på Citrine var det packat med folk på det lilla stället. Två rika killar firade sin födelsedag och sällskapet var inte litet. Inte heller champagneflaskorna och tååårtan som kom under fina toner av en fiolspelande tjej på podiet. Bland folkmassa trängdes vi med en från The City och min favorit från America's Next Top Model cycle 4 eller nåt. Ja himla D-kändisar, men alltid nåt!

Samantha till höger


Keenyah from ANTM

Är det inte dags att stå i samma toakö som Brittan eller nåt nu? Snart så asså...

Inpå småtimmarna blev vi bjudna till efterfest i Soho, till den sjukaste lägenheten jag sett! För det första tog hissen oss direkt in i lägenheten, sen lägenheten i sig var sjuukt stor och bara avlång, typ en enda stor rektangel. Typ inga väggar alls. Nyrenoverad in i minsta vrå och väldigt skandinavisk stil: vitt, rostfri stål och minimalism haha. Där var vi ett gäng på en 20 pers, alla nya ansikten så det var kul att lära känna nya människor. Där fanns de sjukaste massagestolarna med, som användes som tv-fåtöljer. De riktigt knådade, speciellt skalpen med riktigt fasta tag så typ håret blev trassligt. Vet dock inte om jag tyckte det var så skönt...

Idag vakna vi... Vad tror ni? Joo 2:15!!! Åh så sur jag blir på sånt. Där är jag en liten minipanchis. Som det förstör dagen! Det blev att sova och ta sig till Stamford för att jobba. Nu har jag slutat, men det som är najs med att jobba är att jag somnar i tid och gör något vettigt av söndagen. Så imorgon kommer jag stiga upp vid 10 och dra in till city igen. Det ska bli 16 grader och strålande sol.

Hörs snart igen mina kära läsare. Ha en underbar söndag!

PUSS

2 comments:

Jessika said...

Hejsan,
Kom in på din blogg av en slump, men jag går sista året på procivitas nu och är lite kluven vad jag ska göra sen till hösten. Funderar lite på au-pair och jag undrar vilken organisation du åkte med och om du var nöjd med dem? Är det något du rekommenderar att göra? Hälsningar Jessika

Johanna said...

aahaa trevligt! jag åkte med skandinaviska institutet. jag är jättenöjd med hur de skötte allt innan man åkte, men nu i efterhand har lite tvivel kommit upp då man behövt deras hjälp. men det handlar inte om organisationen i sig utan att man som au pair inte är helt skyddad gentemot sin värdfamilj, och så är det för alla au pairer, vilken organisation de än åker med.

bli inte au pair bara för att du inte vet vad du vill göra till hösten. bli det bara om du veeerkligen vill det. för det är tufft, verkligen jättetufft. spec om du inte hamnar i en drömfamilj. de finns exempel på au pairer som fått värsta lyxlivet i ett år, men så behöver det inte alls vara. jag har tex mer regler här än hemma hos mamma och pappa, och jag är 20 liksom. det finns massa du kan göra i hela världen, men vill du just till usa, är au pair det enklaste sättet att komma hit på och du kan ju alltid åka hem om du ångrar dig. värt att ge en chans då man inte lägger ut många tusenlappar på att få komma hit.