Tuesday, April 7, 2009

vård av sjukt barn

Idag är jag hemma hela dagen och vårdar ett sjukt barn. Den lille har feber, tror jag i alla fall. Han verkar glad nu och crawlar omkring i soffan, så jaa, han hade nog kunnat va i skolan idag. Men aja, what to do?

Så idag är det han och jag. Vi tittar typ bara på tv hela tiden, eller han gör och jag läser min bok eller tittar in på datorn lite då och då. Väääldigt stillastående dag. Han äldre hänger med en kompis efter skolan med, så det blir den lille och jag, all day long!

Men det är okay, han är så enkel. Han säger lite saker, man låtsas lyssna genom att säga "Oooh", "Okaay", "Aahaa" eller "Wooow". Han flummar ändå en massa när han pratar så han lyssnar heller inte när jag pratar med honom. Lite härligt det där att bara säga vad man vill utan att behöva tänka på vad man säger, för det finns ingen som bryr sig om man säger något konstigt.

Imorgon är de lediga från skolan, sen på torsdag jobbar jag 2 timmar på morgonen och sen har jag heeeeelg! Från 10am på torsdag till måndag alltså. ASNAJS!

Nä nu ska den lille få lite lunch i sig.

Hej svej!

0 comments: