Monday, April 6, 2009

UNDERBARA DAG

Igår åkte jag in till mitt hjärta igen. Fast jag sov längre än vad jag sa, blev till lite över elva istället, men det behövde jag. Sen bestämde jag mig för att ta ett sent tåg, det vid 2, så jag tog en lugnt morgon. Duschade, slappade och hann till och med äta frukost i solstolen endast iklädd en liten klänning i nästan en timme.
.
Så gött att kunna bygga en bränna lite varje dag. Så mycket som solen tar på en timme här tar
det den svenska solen en 3 timmar.
.
Väl i city strosa Sanna och jag rundor bara. Det var så behagligt väder så man bara njöt av att vara ute.

............................Jag med ett diadem som hade en gigantisk rosett *fniss*

Och justdet! USA:s allra första Topshop öppnade ju förra veckan så dit ville vi. När vi kom var det värsta kön som sträckte sig runt blocket. Men vi är ju lite mätta på Forever21 o co. så vi ställde oss där, Sanna med sin lunch som massäck. I kön fick vi vattenflaskor som lite hjälp för att vår tapperhet. Vi kom in och guuuud så fina saker! Hela 4 våningar med frestelser, men var det billigt? NEJ! En vanligt t-shirt låg väl på 35 dollar och ville du ha en klänning så får man minst punda ut en 130 dollar. Lite mustigt för våra au pair-löner.

De hade till och med deras egna DJ:s, manikyrstationer utsatta och en frisörstation för dig som bara får för dig att få ditt hår lockat eller så.

Sen mötte vi upp Malin, gick och åt gott på Pete's Tavern i Gramercy. Riktigt mysigt ställe. Har legat på samma ställe sedan 1864 och är en restaurang och pub. Och den puben var en riktigt pub! Öldrickande män och collegekillar, fotografier och autografer uppsatta på väggarna och riktig rustik inredning. Åt min allra första tallrik spagetti och köttförssås sen jag kom hit. Det var lycka!!!


Därefter gick vi och gick neråt, ja vi bara gick för att det var så skönt ute. Då var klockan runt 9 och vi gick sådär i en timme, sen satte vi oss på en bänk mitt i på en centrifug med alla bilar körandes runt oss. Efter ett tag kallade Connecticut på mig så vi tog oss på subwayn och sa hejdå.

I min vagn satt ett par i 40-årsåldern som hångla så sjuuuukt mycket. Alla titta och skratta och prata om dem, men de fortsatte. En äldre man sa "höhöh, maybe they should get a hotel room or something... They must be on ecstacy, not that I've ever tried, but many of my friends have and they acted like that".


Lite cool bild jag tog med min skitkamera

0 comments: