Wednesday, April 15, 2009

SLAVGÖRA

Jag kommer ha jobbat 55 timmar denna vecka pga att ungarna är lediga från skolan och att jag jobbar lördag kväll för hon fyller år på måndag... Det är 10 timmar mer än tillåtet.

Betalar de inte mig mer då ska jag se till att de BANNE MIG gör det tillslut.

Apropå lön och så. Träffar ofta olika nannies och när vi börjar prata löner blir alla helt chockade när de hör hur lite vi au pairer tjänar. 180 dollar i veckan. Ofta bor inte nannies hos familjerna men gör de det får de allt betalt som vi: mat, husrum, bensin osv. Men vet ni vad de tjänar utöver det?

MINST 500 dollar i veckan och alla nannies jag träffat på tycker inte ens det är bra betalt.

Jag tror till och med att vi tjänar mindre än de som går och plockar skräp från gatorna med en pinne.

Fattar faktiskt inte vad jag gjort här så länge, för med den lönen finns det ju ingen ens en gnutta i min kropp som vill kämpa i jobbet.

1 comments:

mamma said...

du får ju uppleva USA!! många skulle nog bytt med dig Johanna..även om det är dåligt betalt..se det som en erfarenhet med språket, passa barn, lära känna landet och kulturen m.m
PoK Mamma