Tuesday, March 17, 2009

Stoppa pressarna!


Ja, det gör jag faktiskt. Det var en sak som hände för en 3, 4 veckor sen som fick mig att stanna upp och fråga mig själv "Vad är det jag vill hem till, egentligen?". Jag kom inte på något alls. Istället började jag öppna ögonen för allt underbart som finns här. Jag började tänka på alla fina människor som finns här, allt oförutsägbart som händer här: att man aldrig vet vad morgondagen har att erbjuda, spontaniteten, NEW YORK, festlivet... JA, så mycket som är 10 gånger bättre än det därhemma.

I och med min nya inställning kom bara massa positivt på köpet i mitt jobb som au pair. Jag blev av med aggen jag hade mot mina värdföräldrar och blev mer öppen gentemot dem, vilket bara skapade en trevligare atmosfär. Märkligt nog har det aldrig varit så tyst med småpikar mot mig som det varit de senaste veckorna.

Men bara för att jag bestämt mig för att inte åka hem i april betyder ju det heller inte att jag vill stanna till 6 oktober. Jag bara tar en dag i taget helt enkelt, vilket är så skönt! Nu oroar jag mig inte över något utan bara go with the flow och tar chansen till att njuta av allt fint här.

Mer avslappnad blev jag ju också när jag berättade om min beslut för min bästa kompis Anna. Trodde hon skulle säga "Nej men snälla kom hem!". Istället överraskade hon mig med "ÅH JAA vad bra, åh vad glad jag är! Johanna, du har inget att komma hem till, allt är som vanligt och så och så kommer ditt liv se ut när du kommer hem, vill du det? Nej justdet!". Haha, det var det mest osjälviska och ärligaste svar jag fått på länge! :)

Så ja boys and girls och du "anonyma", jag stannar här ett tag till. Tiden går alldeles för fort för att avbryta detta för tidigt. Jag har om drygt en vecka redan varit här i 6 månader, halva tiden! Skulle jag åka hem nu skulle jag ångra mig något enormt. Frågor som "om jag stannat längre, vad hade jag då fått chansen till att uppleva?" hade bara torterat min hjärna, vilket jag bara inte hade accepterat.

Jag älskar New York, jag älskar mina vänner här, jag älskar allt som livet här har att erbjuda. Jag saknar dock mycket hemma, men nu får det ta och vänta ett schlaaaag.

Hej!

1 comments:

Anonymous said...

Jag visste detta! Klart du ska stanna i New York. Heja Johanna, som har tagit ditt förnuft till fånga. Kör på!

Jag är "hemma" i Hbg nu. Kul att få vara här några dagar, men oerhört skönt att få åka tillbaka till Bcn snart igen :). Jag älskar mitt Hbg, men vill ha det bästa av två världar. Både Spanien OCH Sverige. Kram på dig och njut av ditt äventyr. Hbg står alltid kvar och väntar på dig. Massa lunk varje dag. Hur kul är det?

New York is adorable during the spring. Just amazing. Enjoy the spring. /M