Tuesday, February 3, 2009

What to do?

Jag går verkligen konstant och tänker på fördelar och nackdelar med att vara kvar här samt fördelar och nackdelar med att åka hem.

Även fast jag älskar New York och har nära till det bor jag ändå i Stamford, CT. Det är en sjukt deprimerande stad, precis som alla andra småstäder i hela USA känns det som. Jag saknar faktiskt Helsingborg på så sätt att det är en liten stad, men så himla fin om man jämför med stad i samma storlek här.

Tänker alltid på det när jag kör omkring här: finns det något som de gjort med stadsuppbyggnaden bara för att det är fint? Njaa, typ inget. Kanske den där antikliknande trottoarklockan downtown, men that's it. Vi hbg:are ska alltså vara jätteglada för vår stad, faktiskt!

Men nä, om jag ska tillbaka till frågan om och när jag ska hem så har jag kommit fram till att jag ska vara hemma senast 15 april. Mer pallar jag seriöst inte.

Varje dag ser EXAKT likadan ut. På fritiden kan du antingen åka till mallet eller starbucks eller gymmet. Mer val har du inte!

Sen pallar jag heller inte att bo i den här familjen längre. De är snälla och så, men jag känner mig knappt mer betydelsefull än deras städerska, helt ärligt.

Men uuuuuusch usch usch vad jobbigt det ska bli att lämna livet här ändå. Och då tänker jag ju Sanna och Raisa och alla andra människor här som ingår i ens USA-liv. New York på helgerna, utgångarna i New York... SHOPPINGEN!

Men jag och Sanna har bestämt oss. Dagen efter hennes 21-årsdag nästa mars åker vi hit igen, och när jag skriver "hit" menar jag inte Stamford, utan New York såklart.

Kan seriöst inte släppa den staden...

1 comments:

Anonymous said...

Du får njuta så mycket du kan fram till April istället :) så att du inte ångrar något.