Wednesday, February 18, 2009

TUESDAY

Inte så händelserik dag precis, men tänker ändå försöka skriva om vad jag gör mer än under helgerna.

Började 07:45 som alltid. 10:30 åkte vi till biblan, jag läste för ungarna och de valde ut 5 styckna böcker som vi lånade hem på MITT lånekort. Se där ja, jag har gått och skaffat ett amerikanskt bibliotekskort! 12:00 är vi hemma igen, städerskan var kvar och just när jag behövde göra lunch städade hon köket, så vi väntade typ en timme på henne.

1:00 var det dags för lunch. Efter det tittade de på Thomas & Friends och Dora the Explorer. Lite lek en halvtimme sen åkte vi iväg till Adi's. Där lekte de en timme medan jag frös. Den familjen har alltså bara 17 (!!!) grader i sitt hus, och det har varit så alltid! Bra med två små ungar och en bebis på några månader?

4:30 åkte vi hem, de fick se ännu en show medan jag gjorde middag för de var så trötta. Vi åt, jag blev proppmätt på laxen från igår som pappan gjorde.

6:10 kommer mamman hem. Jag har barnens tvätt kvar att göra vilken jag är helt klar med vid 6:35. Då ringde jag Raisa och vi bestämde att mötas upp på mallet en 45 min senare för jag behövde åka först till CVS och hon hade inte slutat.

Jag åkte till CVS och köpte Venus rakhyvel, ett oranget nagellack, CoverGirl eyeliner, rosa tuggummi och Neutrogena handcreme. 7:30 ses jag och Raisa på Forever21, jag bunkrade upp med massa trosor därifrån. Raisa åker hem, jag checkar ZARA och Charlotte Russe, sticker till gymmet och tar ut mig TOTALEZ vilket var najs!

9:45 kommer jag hem till Raisa. Vi snackar och kollar på Real Desperate Housewifes of O.C. och lite av Real Housewifes of NYC. KUL! 11:15 tar jag bilen hem på 45 sekunder.

Nu är klockan 1:05 AM och konstigt nog känner jag mig inte trött. Men jag borde sova. Jobbar ytterliggare 10 timmar imorgon. BLÄ. Eller nej inte blä, pojkarna är goa och vi har faktiskt roligt ihop, jobbigt bara att man inte kan få lite egentid på dagarna. Men det är ju bara denna veckan så aa...

Det var min spännande dag det om ni på något sätt är intresserade av det...

2 comments:

mamma said...

klart vi är intresserade hur din dag är!! Du aktiverar ju verkligen killarna på eftermiddagen.Det måste
ju föräldrarna uppskatta!!

Anonymous said...

Hej Johanna!

Tänkte på dig när jag hittade bloggen: hannaojohn.blogg.se

Fräcka svenska ungdomar som bor just nu i Frankrike. Kolla deras kläder och i miljöerna de är tagna :) Lite ögongodis!

Ha det bra! Hälsning från oss alla fem i Barcelona (Calle är också här)

Kram/M