Tuesday, January 20, 2009

Nutidens stora hälsoproblem

Wii injury är ett välkänt begrepp här i USA som betyder vad det säger, att du helt enkelt fått en skada av att spela Wii.

Min värdmamma är läkare och när Wii kom på tal i förra veckan berättade hon att hon får in Wii injured people varje vecka. Haha, jag kunde inte tro mina öron!

Hon sa att det senast hade kommit in en dam på 60 år som hade fått ont i armen av att spela för mycket. Kvinnan hade helt maniskt sagt "I won't let this get to me! I will continue playing that game!". Okej, jag har härmed bevis på att tv-spel är beroendeframkallande. haha!

Sökte på detta då jag alltid googlar nya saker jag hör om för att lära mig mer om det. Inte nog med att jag hittade denna bilden med dokumenterade Wii injuries, utan det fanns till och med en sida (www.wiiinjury.com) som uppdaterade om de senaste Wii-skadorna.
Komiskt? JA!

Fråga mig inte vad som hänt med personen högst upp till höger! Stympat ben eller vad?

0 comments: