Thursday, December 11, 2008

Torsdag 10:40 am

Ligger här i min säng och myser med min värmefläkt på högsta effekt! Den är min bästa grej i mitt rum. Det kan bli som en bastu här nästan! Mmmm :)

Killarna är i skolan och det regnar ute. Lite kallare idag, men inga minusgrader i alla fall.

Hade magkrämpor hela dagen igår. Kändes som om någon kramade magsäcken det hårdaste den kunde och sen släppte, sen igen och igen. Trodde maginfluensa var på g då det kändes exakt som dagen innan jag fick det förra året. Blev riktigt skraj då det var det värsta jag någonsin fått utstå fysiskt. Förra året var första gången i mitt liv jag haft någon typ av magsjuka, men shit, vill aldrig uppleva det igen! Idag krånglar det lite mer, men är mycket bättre. Har t.o.m. hört att det går en maginfl. här. Åh hoppas hoppas hoppas jag inte får det!!!

För på lördag är det ju luciafeeeezzt i New York för alla svenskar som bor där och här omkring. Ska bli skitnaajs! Svenskar är bäst. Så är det bara.

Idag är det en mycket ovanlig dag! Jag slutar hela 1,5 timme tidigare än vanligt! Därför är torsdagar min favoritdag av veckodagarna. Ja så mycket händer det här på vardagarna att 1,5 timmes extra ledigt är lyx och lycka! Hmmm....

Nej nu ska jag upp och rosta en bagel och dricke lite te.

Detta var bara en liten update. Tråkig kanske...

Puss & kram

2 comments:

mamma said...

En klen tröst om du skulle få maginfluensa är att det går lika fort över.....
Nu har vi haft luciashow på skolan.
Det gick jättebra..Barnen sjöng fantastiskt bra och alla var nöjda..
imorgon är det lucia för 5:orna i gympasalen på laröd.
Ha det bra Johanna..Snart kommer lite godsaker...

Anonymous said...

Hoppas du får en fin Lucia dag imorgon!!! Vi får fira utan "vår" Lucia imorgon. Vi ska äta julbord i Båstad med mamma och pappa och några till , det blir kul!!
Krya på dig hoppas det inte blir värre med magen!!
Kram