Tuesday, December 23, 2008

Lillejul

Idag är det lillejul och den är ju verkligen inte ens i närheten av alla 18 lillejular jag haft hitintills. Vanligtvis brukar jag vid den här tiden sitta och slå in lite julklappar, mysa runt i huset och käka pepparkakor.


Detta året sitter jag själv i ett hus i Stamford i Connecticut i USA i Nordamerika, ca 10 timmars flygresa hemifrån. Och detta består min dag av: duscha, städa undan, packa väska inför 5 dagar i New York och en sväng till Target.

Tror jag sticker in till New York imorgon på morgonen istället för ikväll så jag slipper sova skavfötters med Sanna i hennes 90 säng! heheh. Imorgon lämnar hennes familj huset nämligen.

Julafton kommer alltså att se ut såhär:

Först sticka till Brooklyn för att lämna min reseväska och "hämta" upp Sanna. Sen sticker vi in mot Manhattan och till Svenska Kyrkan för lite julpsalmer, julsång och lussebullar. Därefter träffar vi upp Raisa och Makke för att äta julamad på Smorgas Chef i West Village. Brooklyn efter det där vi ska bygga pepparkakshus, spela julklappsspelet (mina presenter är bara så bra!), lite sällskapsspel och äta massa gott från IKEA! Blir väl bra va?


Sen på torsdag kommer Sannas kompis Linn hemifrån så lever vi fyra: Sanna, Raisa, Linn och jag loppan i Sannas hus resterande dagar. Ska bli kul! På söndag åker jag hem och då är min semester sluuuuut... :( Usch jag kan inte ens tänka mig att gå tillbaka till samma rutiner igen även fast jag bara varit ledig mindre än 4 dagar. VILL INTE!

Men okej, fokus på julen nu och de dagar jag har kvar! De ska bli roliga!

Nä nu ska jag nog ta en otroligt välbehövd dusch :) Hej så länge.

0 comments: