Wednesday, November 5, 2008

OBAMA WON!

OBAMA VANN! Är tyvärr inte så insatt, men USA behöver mer drastisk förändring vilket jag tror han står mer för än McCain! USA tror de är ett så fritt land och man hör i program typ "We should be so happy we're living in the USA, we're such a free country!". Men de utan pengar är ju i princip uteslutna från sjukvården och skolor för att det är så dyrt.

Tycker Obama verkar vara en ärligt snäll och familjekär man. Klart han vill ha makt, men inte på samma lömska sätt som tidigare presidenter tror jag. Obama känns som en president som mer vill vara där för sitt folk. Det gillar jag. Det gillar amerikanarna med. Igår morse hade fler röstat än under hela dagen under förra valet, det är riktigt bra!

Har förstått att mediapådraget om valet har varit större i Sverige än här! Hahaha så sjukt är det! Jag och Raisa pratade om det igår. Man har typ inte hört något om valet nu innan. Klart det var lite snack på radio igår och jag hörde en intervju med Michelle Obama, som förresten lät jättego och jordnära. Men annars har det liksom varit att ja, folk röstade igår, ja det var valvaka på tv, men det har liksom inte varit något hypat.

Hemma hörde jag att det fanns valvakor att gå på, jag såg att expressen.se och aftonbladet hade egen USA-valet sida som man kom in på direkt när man gick in på sidan. Helt sjukt! På CNN.com och Foxnews.com igårkväll var det bara lite att de skrev om vem de trodde det skulle bli och vilka stater som röstat på vem. Sen inte så mycket mer.

Lite intressant tycker jag!

1 comments:

Anonymous said...

ja go go obama säger jag! åh jag vill ha dig och sanna i lincoln park nu nu nu! shit alltså. nu ska jag sova, är så sjukt trött. kan inte förstå varför vi lägger oss så sent alltid? jaja, vi hörs imorgon kväll igen! love